Den här sidan är arkiverad och kan innehålla inaktuell information.

ATG lanserar ny reklamkampanj: ”Upptäck galoppen”

28 juni 2013

Nästa vecka drar ATG igång en ny omfattande reklamkampanj; ”Upptäck galoppen”. Denna kommer att rullas ut i såväl ATG:s egna kanaler som i fackpress.

Atg reklam

Syftet med kampanjen är främst att ge galoppen ett eget uttryckssätt och en tydlig identitet mot travet och travspelarna.

Den handlar också om att visa att ATG är stolta över galoppen och vill lyfta fram sporten i rampljuset.

”På ett ganska lekfullt sätt vill vi flörta med travspelarna att testa galoppen. Vi vill få travspelarna att förstå att det är högt spelvärde på galoppen och att spelet inte är lika genomanalyserat som travet. De som anstränger sig lite mer har därför ett mycket stort försprång gentemot andra spelare”, säger ATG:s marknadsavdelning i ett meddelande.

- Från galoppens sida är vi glada över att den nära dialog vi haft i det här projektet börjar bära frukt. Nu kommer galoppsporten att ta ny och större plats i både den i den spelrelaterade kommunikationen och marknadsföringen, säger Gunnar Werner, VD för Svensk Galopp.

- Jag tycker att den kampanj som nu är framtagen gör galoppen som sport och spelprodukt den rättvisa och synlighet den är väl värd att få. Jag hoppas också att många av dem som idag bara spelar på trav kommer att få upp ögonen för kampanjen, fortsätter Gunnar.

Kampanjen är indelad i två faser

Första fasen börjar vecka 17. Här lägger ATG fokus på att förankra konceptet ”upptäck galoppen".

Andra fasen börjar vecka 19/20. Här har en ny variant av Harry tagits fram som säger något i stil med ”Ja, jag har känsla för galoppen också”. Detta för att tydliggöra att Harry är en toppenprodukt även om man vill spela på galoppen. Ett sätt att försöka förenkla för den ovane travspelaren.

Senare i år kommer ATG även att jobba mycket med att marknadsföra galoppens större händelser/dagar.

 

Fler nyheter, artiklar och annonser

Representanter från ST, SG och regeringskansliet

10 april 2025 | Nyhet

Staten lämnar ATG

Representanter från ST, SG och regeringskansliet

Riksdagen beslutande nyligen om förändringar i spellagstiftningen som bland annat innebär att staten lämnar över kontrollen av spelbolaget ATG till dess ägare Svensk Travsport och Svensk Galopp. Torsdagen den 10 april undertecknade regeringen tillsammans med Svensk Travsport och Svensk Galopp ett långsiktigt avtal som säkerställer den ägarledda modellen i ATG samt förutsättningar, statlig insyn och finansiering av Hästnäringens Stiftelse (HNS). Läs mer

Tävling SvenskGaloppFlagga Elina Björklund.jpg
Tävling SvenskGaloppFlagga Elina Björklund.jpg

Svensk Galopp har genomfört en strategisk omorganisation som ett led i ett långsiktigt arbete med att anpassa verksamheten till en föränderlig omvärld och förutsättningar. Läs mer

Ledvolt Jägersro 2023
Ledvolt Jägersro 2023

Med anledning av en artikel som publicerats i Expressen den 19 mars 2025 vill Svensk Galopp förtydliga att inget slutgiltigt beslut har fattats om galoppsportens framtida anläggning i Skåne. Läs mer